Õppe-ja
meelelahutusmängud Kondase keskuse püsinäitusel
Värvide mäng / Paul Kondase maalide koloriidi
aineline lotomäng
Mäng koosneb seitsmest erinevast lotoalusest. Igalt lotoaluselt leiab üheksa
Paul Kondase maalidetaili. Liikudes ruumis ringi ja hoides lotoalust käes,
tuleb maalil olev detail ning lotokaart kokku viia õige maali nimetusega.
Maasikadoomino / Tekstiilist piltdoomino
Mäng on inspireeritud Paul Kondase maalist „Maasikasööjad.“ See koosneb
seitsmest erinevast kujundist, mis on seotud nii maasika taime kui ka viljaga.
Seitsmenda kujundina on mängus tigu, kes armastab maasikaid süüa.
Maasikas või tigu / Tekstiilist lauamäng
Mäng on eeskuju saanud tuntud lauamängust „Trips-traps-trull.“ Mängijaid on kaks ja mõlemal on 5 mängunuppu. Ristikujulistele nuppudele on tikitud maasikas, ümmargustele tigu. Mängijad käivad nuppudega kordamööda, liikudes mängualusele tikitud ridade vahel. Võiduks on vaja ritta saada kolm ühesugust nuppu kas vertikaalselt, horisontaalselt või diagonaalselt.
Pildid näitustelt / Piltdoomino
Mängija tutvub tekstide ja doominopiltide kaudu seitsme omapärase loojaga,
kelle väljapanekud on Kondase keskuses osutunud publikulemmikuks. Seitsmest
autorist on kuus kunstis iseõppijad. Neid kõiki seob vajadus luua oma maailmasid.
Kunstnikud: lasteaiaõpetaja Anna Wildrose ja kunstnik Kaija -Riitta Iivonen
(Soome), traktorist Karlis Lusis (Läti), teedeinsener Martin Koppas
(Eesti-Vene), kunstiteadlane Natalja Saltan (Vene), autojuht Heino Veskimägi ja
näitejuht Resa Tiitsmaa (Eesti).
Püsivalt saab tutvuda ka nende originaaltöödega.
Nööbimäng
Mäng koosneb mitmest värvilisest kollaažitehnikas pildist ning tavalistest ja vigurnööpidest, millega saab pilte täiendada. Valmis pildi saab jäädvustada fotoapraadiga või nutitelefoniga, seejärel panna nööbid tagasi kasti, et järgmine nööbisõber saaks alustada oma pildi loomisega. Vanusepiiranguid ei ole, algselt mõeldud nelja-aastastele.
Kondase kollaažid
Paul Kondase seitsme maali: „Autoportree,“ „Maasikasööjad,“ „Näärivana kalastab,“ „Sõnajalaõis,“ „Paunvere poisid,“ „Lumehelveke“ ja „Kohtumine“ ainelised kollaažid. Iga väikesemõõdulise kollaaži (A5 formaat) tagaküljele saab kleepida tutvustuse Paul Kondase ja konkreetse maali kohta. Esiküljele saab komponeerida pildikesed maalist ja sellega seotud kujutistest. Soovijail pöörduda muuseumitöötaja poole.
Pusled ehk killumängud Paul Kondase maalide järgi
Püsinäitusel on väljas neli erinevat 48st detailist koosnevat killumängu.
Avatud mänguväljad 2018
Eesti muuseumide poolt noortele ja lastele mõeldud festivali raames Kondase keskuses tehtud mängujuhend 6 -11-aastastele. Voldik tutvustab Kondase keskust, Paul Kondase maale, naivismi, naiviste ja maasikat sümbolina. Saab nii
küsimustele vastata, mängida kui ka meisterdada. Mäng kestab 1-2 tundi. Hind
2€. Abi saab küsida muuseumitöötajatelt.
Magnetmäng "Sõnajalaõis"
Paul Kondase
näidendi "Sõnajalaõis" ja mitmete maalide ainetel loodud magnetmäng,
mis koosneb suurest piltalusest, mille peal saab pehmete magnetitega
kujunditest näidendi tegelaskujusid paigutada ja mängida ise näidendi
lavastajat.
Ruumiline pilt / Paul Kondase maali "Näärivana kalastab" järgi tehtud ruumiline kujutis.
Pildi tegemiseks tuleb voltida paat ning meisterdada näärivana kehaosad, mis ühendatakse väikeste neetidega, võimaldades näärivana liigutamist. Materjalid, lõiked ja töövahendid kohapeal. Töötoa kestus 1,5 - 2 tundi. Töötoa hind 3 €. Sobiv õpilastele alates 3. klassist. Meisterdamise soovi korral pöörduda muuseumitöötaja poole.